Nha Trang

Hade ju hoppas att jag skulle slippa blogga om massa tråkigheter.. Men nu känns det ändå som att en uppdatering vore på sin plats! Vi har alltså tagit oss upp till Nha Trang. Blev tyvärr bara tok med dykningen, så inget certifikat är taget.. Sen så har vi legat mer eller mindre deckade i flera dagar nu. Feber och magsjuka :(   Som tydligen aldrig verkade ge med sig, så imorse åkte vi till sjukhuset. Hoppades på lite penicillin.. Och det var ju en liten spännande undersökning vi fick genomgå ;) Först fick vi ta blodprov, sedan satte dom massa sladdar på kroppen och kollade hjärtat och sen slutligen in i ett litet rum och göra ultraljud på magen och ryggen. Vi fick liksom stå där vid sängkanten och vänta på att den gravida kvinnan förre oss skulle bli klar.. Hel skumt!! Hur det var så konstaterades att vi var matförgiftade och har nu fått både spruta och massa piller. Tyvärr reagerade inte Denise så bra på dessa men vi hoppas på några andra piller, så vi får bli friska och komma härifrån! Vädret här är skit och nu längtar vi efter sol och värme i Thailand! :) Vi drar härifrån så fort vi är på benen igen. Så snart återkommer jag med lite roligare inlägg :D

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej mina små sjuklingar!



Skönt att höra att ni har kommit iväg till sjukhuset iaf. Så att ni får nån medicinerin, verkar vara en riktigt tjurig bakterie ni fått :(

Jag håller tummen att även Denise piggnar på sig fort så ni kan dra vidare till paradiset. Där hoppas vi solen skiner, fåglarna kvittrar och all mat är snäll med magen ;)



Nu har det passerat ytterligare en helg, tiden går fort. Nu är det bara två små vecor kvar till Jul :)

Vi säljer i massor, jätte kul att det verkligen rullar på. Så här vi vi ha det året runt ;)



I Fredags var det ju den stora Idol finalen. Jag jobbade till 20 den kvällen, Så det var bråttom hem för att slänga sig i soffan och se den spännande avslutningen!!

Hemma var Linda, tomas och Tj och väntade. Vi skulle ju gå på Maggio senare på kvällen. Så det blev Bite Line pizza och perfekt start på kvällen med idol finalen.



Jag har ju hållt på Robin de sista avsnitten, sen Molly åkte ut. Men denna gång blev jag lite besviken på honom. Final och han gjorde riktigt dåliga framträdanden. Amanda F. var mycket bättre. Och henne har jag alldrig vart särskilt impad av.

Och ännu mer besviken blev jag när jag fick höra en liten "insider" historia. En kompis kompis jobbar tilsammans med Robins kompis (långsökt..hi hi) och han berättade att Robin inte ville vinna. Han ville komma 2:a. Förmodligen för att han ville göra "sin grej"... vilket gjorde att jag bara blev irriterad när han var dålig. Var det med flit eller????



Hur som helst, nu kanske du har börjat ana hur det slutade :)



Eftersom vi skulle kolla på MAggio kl:23 var vi tvungen att gå innan själva resultatet lästes upp. Så vi stod där i den enormt långa kön när tiden var slagen. Då googlade vi snappt fram vilken som blev vinnaren :) Vad skulle man göra utan dagens teknik ;) Det blev ett väldigt jämnt resultat.. (som alltid) Vinnaren hade 52% av rösterna...



VINNAREN BLEV AMANDA F!!!!



Så nu spelas hennes vinnnar låt för fullt. Ni får lyssna på den och se vad ni tycker :)

Så efter allt så blev hon väl en värdig vinnare trots allt, 17 år gammal. Vem vet hon kanske slår stort.

Appropå att slå stort så var gamla Idol Agnes där och uppträdde. Hon har ju verkligen slagit i hela världen.



Precis som du min vän... en ung snygg tjej i sina bästa dagar. Som är ute på sin stora tour och ser sig om i världen :)



Ta hand om dig!

Så hörs vi snart igen, det var underbart att få höra din ljuva stämma när du ringde. Så får vi fortsätta med lite sms kontakt.



Massor med Pussar & Kramar!



Smell you later alligator ;)



2011-12-11 @ 17:13:11
Postat av: Linda

Hej älskade vän. Har hört att allt inte gått riktigt som planerat. Men vad gör man åt det? Precis som ni, väntar på bättre tider. Här hemma väntar vi på snön och julen. Jobbar som bara den gör vi också. I fredags var vi ju som skrivet på Maggio. Du skulle varit med. Över 1000 personer på Aveny blev lite trångt men det var mycket bra i alla fall. Längtar tills vi kan prata med varandra om allt som hänt. Pratade med Lena dagen före de åkte. Så alla friska baciller väntar nu på er hos henne. Var rädd om er. Puss och kram. Love you.

2011-12-11 @ 19:50:52
Postat av: Amanda

Ah mina darlings!! Ja maggio ar jag lite ledsen att jag missade, tank att ha fatt gatt med mina favvisar! Men jag ska inte klaga, vi har det sa bra har nere nu :D Antligen har sjukdomarna borjat lamna oss! Det maste ha varit de dar friska bacillerna du skickat Linda :) Och Lotta vilket rafflande slut, blev ju precis den jag hejade pa som vann ;) Jag hoppas jag far dessa veckobrev i fortsattningen ocksa? Du far borja uppdatera mig om nagot annat :) Folkmangden pa birsta eller bara om din spannande vardag kanske?! puss pa er

2011-12-14 @ 16:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0