Ho Chi Minh City

Nu ar vi i Vietnam. Paborjade resan i mandags morse nere i Palolem, Goa. Vi korde upp med mopparna och lamnade igen dem nara flygplatsen. Det var en stor klump i magen som slappte nar vi kunde lamna tillbaka dem utan en repa.. Vi skulle namligen fa sta for alla kostnade ifall det hande nagot. Men vi klarade oss hela veckan :D Det var ju inte riktigt nagot man hade raknat med ute pa dom vagarna.. :P Sen akte vi till flygpates och borjade en ganska sa seg resa mot Vietnam.. Var framme har i Ho chi minh city kl 13 pa tisdagen efter tre olika flyg.. Kanns som ett battre land det har :) Frascht och lugn, iallafall nar man kommer fran Indien. Som ar ett annat ord for kaos! :D Vi har nu sovit en laaaaang natt pa ett hotell och varit ute och kikat pa lite shopping.. Varit pa 2 gigantiska marknadet! Finns hur mycket som helst att shoppa och jattebilligt. Sa man forbannar fortfarande bagaget!! :P Till lunch at vi sushi buffe for 7,50 kr!!!!! Nu sitter vi och vantar pa en nattbuss som ska ta oss till Nha Thrang. Bussresan ska ta ungefar 9 timmar, sa vi kommer vara framme kl 6 imorgon bitti. Forhoppningsvis utvilade ;) De ska tydligen vara som sma boxar man kryper in i.. Ska bli spannande! Nha Thrang ska vara mer som ett semesterparadis, istallet for den har storstaden. Dar ska vi nog ta dykar certifikat :D Ska tydligen vara magiskt att dyka dar.. Och det kommer ju vara grymt att ha aven nar vi kommer ner till Thailand och Bali! Sa vi far se om vi hittar na bra stalle nu nar vi kommer upp dit..


Kommentarer
Postat av: Lotta

HJÄLP... dykcertifikat!! Jag skulle aldrig våga det, du vet hur rädd jag är för djupt vatten och framför allt det som gömmer sig där under :) Men som du säger, det är nog magiskt vackert i vattnet där. Så klart ni ska göra det. Men passa er för farliga djur bara ;) Låter som att indien var en spännande plats för er, men kanske inte riktigt vad ni tänkt er ändå?? Kanske tur att ni startade resan där, så kan det bara bli bättre :)



Här har julhandeln börjat dra igång nu :)))

Riktigt skoj, igår hade vi ju klubbkväll.

Då stod vi i gången på en liten scen och dema

massor med glitter och trudes gjorde fint hår :)

Du skulle vart med och varit vår modell :))))



Nu längtar jag att få läsa ditt nästa inlägg, få höra hur ni har det där ni hamnat! Och hur det gick att sova i den där lilla buss "lådan" :)



Puss å kram på er båda!



Lillräkan står bredvid och hälsar!

Vi ger dig räktecknet... You got shripmt.. he he ;)

2011-11-30 @ 14:02:13
Postat av: Lotta

Här kommer denna veckas Idol uppdatering a´la Lotta :)



Jag måste börja med att säga att jag hade stort fel i en av mina förra komentarer. Detta avsnitt var det metallic everywhere :)))

Klänning.. skor.. byxor! Ja, trenden håller alltså i sig :) Alla tre gjorde jätta bra ifrån sig, det blev en liten röstning från mig igår med. Men denna gång bara ett sms.

Jag röstade på Robin endast denna gång. Moa var sådär, medans Amanda F. faktiskt var bra.. t.o.m enligt mig :)

Denna gång skulle juryn välja låtar till dom, så det blev väl en liten utmaning för dom alla. Plus att alla "gamla" deltagare var med och gjorde några nummer. Blev en stor höjdpunkt när kebab killen fick gå upp själv på scenen och köra sin "move like jagger" låten. Ha ha... han var ju inte bra. MEn han var helt överlycklig att få göra det och han fick med sig hela publiken, även mig :)

Så nu kommer svaret på vem som fick lämna idol..

det blev Moa som fick lämna!!

Så nu återstår det final nästa fredag mellan Robin och Amanda F. Blir skoj!! Tror jag håller på Robin faktiskt, han är mer en "idol" kille, tror att Amanda vinner mer på att komma 2:a och få köra sitt egna race.



Nu är det jul musik i butiken för fullt :) Och det börjar bli mer å mer folk för varje dag. Riktigt kul! Julen närmar sig med stormsteg, hur känns det för dig? Ingen jul känsla än va?? :P

En sak som jag tycker är helt underbart är att snön fortfarande håller sig borta. kom en liten sväng förra veckan men det försvann fort igen. Allt är så mycket bättre utan snö, det är ju fint att se på när man sitter inne och dricker glögg me3d levande ljus. Men inte alls lika kul när man ska ut i snöstormen med Dilba, skotta fram bilen för att komma till jobbet m.m :))



Har en sista sak att berätta nu bara (för denna gång alltså)



Nu har jag verkligen börjat sakna dig!! De första veckorna kändes det som att vi bara hade jobbat om varandra. Eller att du var borta en liten sväng :) Men nu känns det att du är borta en lågresa, och jag saknar dig i massor! Jag längtar tills du kommer hem. Men fram till slutet av Januari önskar jag dig såklart den bästa resan och att ni bara har det bra och mår gott. Sen vill jag ha dig kvar här i Sundsvall med mig :)



Antar att ni ligger och solar och dricker paraply drinkar nu, så fortsätt med det. När ni är klar kan du väl skriva lite till om hur ni mår och vad som händer. Jag ser framemot att få läsa :)



Massor med pussar & kramar på dig Mandy!



2011-12-03 @ 11:28:32
Postat av: Amanda

Tusen tack för all uppdatering! :D ojojoj nästa vecka blir det riktigt spännande! Vi måste nog se över möjligheterna till live-kommentarer ;D saknar dig med vännen, härligt att få prata med dig igår! Hälsa Lill-räkan tillbaka också ska jag bli lite bättre på att uppdatera här.. Herregud du skriver ju nästan mer än mig i den här bloggen nu :P puss på dig!

2011-12-08 @ 08:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0